joi, 28 aprilie 2011

Pi

Cu totii am auzit de pi. Acel numar cu foarte multe zecimale 3,1415....... Dar ar fi absurd sa vorbesc despre acest numar. Chiar daca ar fi numarul meu norocos (nu e cazul) ... ce voi face? voi juca la loto numarul 3 virgula ceva? Ce dracu! Nu ... nu despre numarul pi e vorba, ci despre filmul din 1998 cu acest titlu. Asa cum am pomenit intr'un post mai vechi, era singurul film regizat de Aronofsky pe care nu'l vazusem. Dar azi i'a venit randul. De admiratia mea pentru regizor stiati deja ... asa ca va pot spune ca acest film nu m'a dezamagit. Din contra ... aduce inca un argument in favoarea genialitatii sale. Toate filmele sale te lasa mut. Pur si simple ramai fara cuvinte. Sunt filme despre care iti este greu sa vorbesti, greu de descris, la limita dintre realitate si nebunie, si au un fel unic si ciudat de a prezenta faptele. Singura lor problema ar fi ca nu sunt filme comerciale. Pi este un film alb-negru scurt(doar o ora si 20 min) cu un buget mic(60 000$), despre un matematician(care sufera de mic de migrene) ce crede ca poate gasi un tipar in lumea noastra. Finalul va las pe voi sa il descoperiti(cu toate ca ... as putea spune ca desi pare clar ... ridica intrebari pentru mine - poate sunt eu ceva mai lent). Daca v'ati saturat de porcariile astea comune si aveti ceva timp ... uitati'va. Si daca v'a placut ... nu treceti cu vederea peste "Requiem for a dream" sau "The fountain". Tschuss!

Niciun comentariu: