luni, 18 aprilie 2011

Moscova nu crede in lacrimi (Moskva slezam ne verit)

Acum ceva timp, am fost intrebat unde gasesc filmele vechi (in special alea ceva mai "antice" - anii 30 -60). Dar in mare e vorba despre filme celebre (Casablanca, Pe aripile vantului s.a) pe care le gasesti in packuri cu filme vechi. Insa despre "Moscova nu crede in lacrimi" (1980) am aflat din newsletter'ul celor de la emag. Si acum ... din atatea filme propuse de ei, cum de m'am oprit tocmai la acesta(si la nici un altul). Primul soc a fost pretul: 85 Ron. Imediat am dat un search pe imdb. Al doilea soc? Nota: 7.9. Si nu in cele din urma ... a castigat un OSCAR pentru cel mai bun film strain(a mai castigat si la berlin). Nu am citit plot'ul si nici nu m'am uitat la trailer(oricum e in rusa - cu putin noroc poate dati peste dinescu si cantecul sau :P ). Am lasat filmul sa ma surprinda. A, daca vreti sa cititi ceva despre film, cautati pe cinemagia. Imdb'ul e zgarcit in informatii. Este intr'adevar un film despre vise, deziluzii si iubire(asta scrie cam peste tot). Dar in acelasi timp, o poveste despre minciuni, realizari, acceptarea conditiei sociale(sau nu - cum e in cazul uneia din protagoniste), puterea de a gasi o raza de soare in norul care s'a abatut deasupra ta, puterea de a face tot ce poti ca sa'ti atingi visul ... de ce nu ... o poveste despre fericire si durere, implinire si esec ... Despre viata si echilibrul dintre bucurie si tristete. Despre sansele care ne sunt oferite si cum profitam de ele(sau nu). Despre faptul ca ar trebui sa invatam din greselile noastre, sa nu le repetam. Despre imensa povara ce apasa pe umerii nostri atunci cand avem de facut o alegere ... Si, evident, de a lua cea mai buna decizie(care dupa cum stim cu totii nu e mereu cea mai usoara). Si totusi care e cea mai buna decizie? Si nu il ultimul rand despre prietenie si sacrificiu(anii tineretii pentru a creste un copil singura). Si da ... pentru toate acestea ... recompensa(ceea ce spuneam mai devreme despre viata si echilibru - uneori poat fi o iubire tarzie, ca in film, dar, de cele mai multe ori, e vorba despre satisfactiilee oferite de copii si realizarile lor). Dar nu toate povestile au final fericit ca aceasta.
Acum nu mi'a ramas decat sa va urez vizionare placuta!

Niciun comentariu: